‹ Takaisin

;JENNI JUNTUNEN  |  04.01.2016

Apteekkien asiakaspalvelua arvostetaan

Suomalaiset arvostavat apteekeista saamaansa palvelua. Suuri osa onkin valmis asioimaan apteekissa uudestaan ja suosittelemaan asiointia ystävilleen, selviää tuoreesta tutkimuksesta.

– Apteekkien asiakkaiden suositteluhalukkuus on varsin korkea. Eri toimialoihinkin verrattuna apteekit sijoittuivat kärkipäähän. ”Suosittelijoita” oli peräti 52 % vastanneista, kun ”ei-suosittelijoiden” osuus oli vain 12 %, toteaa tutkimusjohtaja Tomi Ronkainen IRO Researchilta.

Apteekit ovat panostaneet viime vuosina juuri asiakaspalveluun. Tavoitteena on, että apteekista saisi aina tarvitsemaansa palvelua ja asiantuntevaa lääkeneuvontaa.

Apteekkien palveluita suosittelevat ovat erityisesti tyytyväisiä palveluun sekä henkilökunnan ystävällisyyteen, osaamiseen ja neuvontaan.

IRO Research Oy:n Tuhat suomalaista -tutkimus tehdään Internetissä IRO Reseach Oy:n valtakunnalliseen kuluttajapaneeliin. Otos painotetaan siten, että se edustaa suomalaista väestöä valtakunnallisesti. Tutkimushaastatteluja tehtiin yhteensä tuhat.